Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Sunday, March 7, 2010

++bila contact lens meleleh++

lately ni banyak kerja betul la...
aishhhh~
perasaan nak hupdate blog pun dah tak ada...
penat tahap gaban weh
korang bayang la tengah2 duk klik2 iklan pukul 12...
buley pulak aku tertido atas meja study ni ha...
kunun2nya la nak lelapkan mata sementara nak tunggu mana2 page yang loading punya la berat gila...
takpun iklan2 yang selalu buang liptopku hang..
tapi last2 bila sedar...
erkkk =,=!!...dah pukul 1.30..nuff pun dah masuk tido...
hahahaha...
nuff masuk tido aku pun ape lagi...
panjat katil...tutup kedai kopi tuk hari ini...
membuta krohhh~krohhh pulak...
aishhhh~sedapnya bila kepala jumpa bantal..
nikmat betul duniawai...~ahakssss
penat weh asyik bertapa aja dalam lab tuh...

hari khamis lepas....
leps abes kelas awal2 pagi tuh....
ada la gap sejam before kelas setrusnya...
aku p la ikut bebudak ni breakfast kat kafe...
aku makan mee sup...
hahaha~sedap taw mee sup kat kafe Bakti USM ni...
makan hari2 pun aku sanggup
~bila hati sudah jatuh chenta ngan mee sup~
uhukssss~
tetengah duk syok2 hirup kuah sup tue....
tiba2 aje...
adoiii~adoiii~adoiii~
aku kepedihan...
alamak...=,=!!
kuah sup terpercik masuk dalam mata aku...
gila punya pedih..berair2 mata aku...
sob3~ *sebelah tangan pegang mata..sebelah lagi tangan sapu2 air mata*
pastu pulak...
mengalir la sekeping contact lens keluar dari mata kiri aku...
(aku tak tahu la penjodoh bilangan tuk contact les...hentam aje labu...miahahahaha)
tiba2 aja muka si nani yang kat depan aku jadi terang n kelabu...
hmmm...kelabu sebelah..terang sebelah mata aku...
tak balance penglihatan...
sakit kepala...
adoiii~
nak pakai balik lens tue for sure la tak buley...
aku pun biar ajelah...
pakai sebelah je...
nak jalan pun teragak2...
especially nak naik tangga...nampak macam dua aje...
terpaksa la lebih berhati2...
kelas zcu100 pulak menjelma...
aisayyymannn~
nak tengok slide...
kecik besar kecik besar bijik mata aku....
tulisan tak jelas sebab aku pakai lens sebelah je...
kena tutup sebelah mata...
penat tangan kiri duk tutup mata..
aku pun mintak salotape ngan si hazel...
aku kerat salotape tuh n tampal kat mata yang tak ada lens...
buat macam tanda pangkah...ala2 lanun gitu...
selesa sikit~hahahaha
dah tak payah nak tekup2 mata lagi...
bernas betul idea aku (perasan sendiri)
bila aku pandang si nani...sakan dia gelak tengok aku cam gitu gaya....
si hazel pun sama...si idah..si ayu...
pendek kata masing2 cuit orang kat sebelah suruh tengok muka aku cam gitu gaya..
aku buat tak tahu aje...
sambil tangan syok2 salin nota kat depan...
hahahaha~
gila punya kerja...
lepas kelas aku terus balik...
seksa betul jalan dengan mata terang sebelah aje...
telinga aku pun jadi macam tak berapa nak dengar...
selalu salah dengar ape yang orang sebut..
aishhhh~konklusinya....
susah betul pakai lens ni...
cerewet...
tapi aku tak suka pakai cermin mata....
hidung aku dah le kemik...
tangkap leleh aje...
isk3

siapa2 yang tak rabun tuhhhh...
hargai mata anda ye...
maan carrot banyak2 eh??
jangan jadi macam saya...
(T____T)

4 comments:

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
hehE..yaya wat lawak la..
kalu sy teng0k pun sure gelak gulink2 punye.. ;0 takda snap pic lanun ke?
publish ar..uwawaAaa..

0ic, yaya pakai c0ntact lense ke..
syukur setakat ni mata sy OK lg..harap bertahan la..

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

salam jugak tuk azrai:)
mn da yaya wak lawak...
darurat sihhhhh~
xde snap pic gambar pun...
segan..time kelas pun yaya buat muka seposen aje..kih3~
a'ahhh..yaya mmg pkai lens...
tp yg kaler2 itu...
huhuhu~

p/s: jg mata elok2..
mata anugerah ilahi yg xtrnilai:)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

rajin weh d0p klik2 kul 12 nehhh.

owang time tu td0. ngeee. cari rejeki tape2. hahahaha.

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

sis lolly..hehehehe~
rajin la jugak seposen...
cari rezeki lebey tuk anak tekak..
lalalalala~
hahaha..klu time tak rajin tido aje...uhuksss