Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Friday, February 19, 2010

kau mengejar aku dikejar....

tengah hari...14 Februari 2010...
lebih kurang jam 3...
aku itut la mak n pa ke majlis kahwin anak rakan sekerja pa...
n salah seorang yang pergi 2 adalah adik aku aku yang lelaki...
solihin namenya...memang betul2 adik yang soleh r...
grrrr~geram3

lepas dah makan kenyang2...
aku n adik aku ni tunggu la mak aku....
dia berborak dengan kawan dia...
ayah aku pun same...
punya la lame berborak...
penat aku berdiri
sambil tu aku dah nampak seekor angsa kesunyian...
dia tengah minum air taw....
adik aku pulak sibuk duk kacau angsa 2...
duk main baling2 pasir...
aku da warning adik aku...
"eh solihin...jangan kacau la angsa tu...kang dia kejar kita"
tapi adik aku ni jenis telinga cap kuali tahan karat kot...
dia buat tak tahu aje...N..............
"haaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh"...uwawawa...dia sergah angsa tu...
angsa tu ape lagi...
terkejut ala2 nak terbang gitu...
terus la menjinjangkan leher dia ke depan...
n berlari2 ke arah kami...
aku dah le pakai baju kurung...
tanah pulak berpasir....
punya la payah nak angkat kaki...
mujur tak tersungkur je...
aku tanpa ragu n was2...
angkat kaki lari....
adik aku pun sama...
kami lari ke arah yang bertentangan...
tapi aku memang menjadi mangsa keadaan la....
angsa tu tak kejar adik aku yang sergah dia tapi kejar aku sorang je...
sambil berlari2 laju2...mulut aku sama bising dengan mulut angsa tu ha...
aku pun tak tahu ape yang keluar dari mulut aku...
tapi yang pasti mesti la mintak tolong kan...
angsa tu lari lajuuuu gila...
aku sangat risau kalau dia dapat menyudu betis or punggung aku...
kalau tak...
abes laaaaa (T___T)
gila punya takut sampai tak sedar air mata pun keluar jugak...
takut woooo~
aku dah pernah kena sudu ngan itik masa kecik2 dulu....
sebab kacau anak dia...
masih terasa2 sakit dia taw..,..
aku lari2 la keliling kawasan orang kahwin tu...
last destinasi...
aku nampak la peti ais yang besar...
aku pun bersusah payah panjat la peti ais 2 yang kaler merah tu...
ngan berbaju kurung....
angsa 2 kat kat bawah duk ang3 lagi ngan aku....
mujur la...
aku pun tak tahu siapa....
siram angsa tu ngan air...
baru la dia blahhh~
lepas make sure angsa tu betul2 pergi...
baru la aku aku turun...
tiba2...
terasa panasss....
OMG (T_______T)
nak nangis laju2...
baru perasan selipar aku dah tak ada kat kaki
n pulak....aku terpijak angsa tu punya &%$@#
uwawawawawa....gila punya malang nasib (T_____T)
*mood nangis henjut2 bahu taw*

aku cari selipar aku...sambil2 beberapa makcik pakcik abg2 kakak2 kat situ tanya aku ok ke x...
n jumpa selipar aku...
owh..dah putus kamu...
cedey lagi...sob3...(T_____T)
aku dah jalan...tanpa toleh kiri n kanan...
pergi basuh kaki n then masuk dalam kereta....
tunggu nak balas dendam kat adik aku yang sengal tu ha...
grrrrrrrrr~n masa on the way nak balik...
my dad cakap....
tuan punya angsa tu bagitaw angsa dia memang garang....
lagipun dia tak ada kawan....
sebenarnya dia bela 2ekor angsa tapi yang lagi 1dah mati...
tinggal la yang tu seekor...
kesepian n tak berteman...
2la dia meroyan...
garang semacam....
asyik kejar orang aje walaupun tanpa sebab yang kukuh...
cissss....
n salah satu mangsanya adalah aku.....
balik rumah tokwan kena perli "kaw2" ngan sepupu mak aku punya laki...
dia cakap...
"angah..biasa lah tu..angsa jantan..ttak ada kawan pulak tu,kesian dia...mesti angsa tu tahu angah blaja kat penang...sebab 2la dia kejar...dia baru jumpa kwan sekampung yang boleh cakap ang3 (hang) macam dia..."huhhhh~
*aku ape lagi..terus tarik muncung 14*
yang lain semua pakat duk gelak kat aku...
~grrrrrrrrr~

n aku jugak...
lancarkan mogok ngan muhammad solihin bin sulaiman...
huhhhh~
geram3...
tapi last2 tegur balik...
2pun lepas dapat beli selipar baru...
yea3....
Align Center

5 comments:

yayaku said...

hahahaha.. lawak... adehs~

Chef Az said...

hahaha...cian kak ya...itula, kuat tarik muncung sangat.... habis die ingat kak ya aweks die....takpela, ada gak story nak cerita kat anak2 nanti =p

Chef Az said...

hahaha...cian kak ya...itula, kuat tarik muncung sangat.... habis die ingat kak ya aweks die....takpela, ada gak story nak cerita kat anak2 nanti =p

Chef Az said...

hahaha...cian kak ya...itula, kuat tarik muncung sangat.... habis die ingat kak ya aweks die....takpela, ada gak story nak cerita kat anak2 nanti =p

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

sape kuat tarik muncung?
k.ya tak de muncung cam angsa 2la..
isk3