Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Monday, February 22, 2010

isk...isk...isk

finally....
selamat tiba ke USM tepat jam 5pagi....
itu pun tak berapa lena tito dalam bas....
OMG....
budak chinese sebelah aku giler2 kuat berdengkur...
tambah pulak dengan kesejukkan melampau dalam bas...
cukup membuatkan insan2 kekurangan lemak macam aku ni menahan kesejukan melampau
hampir 8jam...
pusing kanan...pusing kiri...bersila..bersimpuh...
macam2 gaya bebas sepanjang perjalanan balik ke Pulau Pinang...
tapi semua sia2 belaka....
still sejuk melampau...
dalam hati berdoa "cepat2 la sampai"

semalam jugak....
masa pa nak hantar aku ke terminal....
sebuah kereta diberi nama Perodua Kancil....
melenggang2 di tengah jalan...tengah...tepi...
sekejab ke kiri...kanan...
ape punya gaya memandu la...
masa tu keadaan tak mengizinkan lagi untuk sesi potong memotong...
tiba2...ternampak la aksi2 terlampau....
aiyoooo~
aku pun tak tahu la laki bini or pakwe makwe ke pe....
aksi lempang melempang...
tumbuk menumbuk....
dush~dush~dush...
jelas kelihatan...
patut la pun...
tengah gaduh rupanya...
patut la bawak keta semacam je....
pa pun hon keta kancil kat depan kami tu...
pin~pon~pin~pon~
barulah berhenti sesi wrestling dalam keta tu...
n bila keadaan mengizinkan pa pun memotong keta tu....
yelah...buat ape ikut belakang keta cam gitu gaya pemandunya...
membahayakan kita je kan kawan2?
masa tengah memotong keta tue...aku pun ape lagi...
buka tingkap luas2.....
bagi pandangan sinis terbaik punya kat insan2 dalam keta tue....
geram nak cakap.."nak gaduh balik rumah la"
pemandu keta tu tersengih aje...
tayang gigi dia yang 32 batang tue....
tanpa perasaan bersalah....buat muka seposen aje....

aishhhhh....
ni ke sikap pemandu2 kereta di Malaysia ni???
kalau macam ni lah gayanya....
buat la ape2 cara...langkah pun....
kadar kemalangan terus meningkat jugak....
tak guna buat kempen jalan raya di situ n di sini...
kempen je yang rancak...
tapi sikap pemandu masih di takuk yang lame...
tak ada kesedaran sivik langsung la...
isk3...*sigh

No comments: