Sign by Danasoft - Get Your Free Sign

Friday, February 26, 2010

hari ini dan semalam

dua hari...(semalam n hari ni)
sangat penat taw......
keluar bilik pagi2...
balik malam2 hari...
macam mak burung aje....
isk3~kuar mencari rezeki...~kih3
eh tak laaa...aku saje je....
kuar p lab la.....
menjalankan eksperiment tercHEnTa dengan penuh semangat (kunun2nya la...)
~lalalalalalala~

memang betul pe orang selalu cakap kan???
malang memang tak berbau....
n kalau malang tu berbau...
tak de lah aku ditimpa malang...kan3?
semalam...
macam biasa la...
amek sample kat sungai Bayan Baru...
sungai yang terkenal ngan bau...eiiiiyerkkkkkk~
warna hitam pekat...segala benda alah ada dalam tue.....tengah2 syok si wawa tue nak ambik sample...
tetiba aje...
botol tue melayang...nak dibawa arus...
OMG....kena cepat2 bertindak...wawa jerit2 "eh ya...ko turun bawah amekkan botol ni"
sambil dia tahan botol tu ngan sampling device...
aku pun....turun la slow2...nak ambik botol tue...
owh tangan ku pendek la...tak sampai nak ambik...
terpaksa berpijak pada tebing paling hujung...
yessss~got it....
n masa nak bangun...tetiba aje....
dushhhhhh~"arggghhh...makkkkk jatuh"~opsss termelatah pulak~
eiiiyerkkkkkk~kaki saiz 4 aku dah terjerlus dalam sungai itu....
seluar jeans aku pakai dah berat dengan lumpur...
uwawawawawa (T_____T)
wawa: "eh ya....ko ok x ni??bangun slow2 weh..."
kat tepi sungai tue jugak..ada la uncle india yang jual makanan...
dah sengih2 tengok aku terjerumus dalam sungai tue....
dari jauh...aku nampak mata ngan gigi uncle tue aje...
rasa nak nangis...sambil mulut dah ngomel2....
paip air tak ada...macam mana nak basuh ni....
dengan air botol yang ada dalam kereta...
aku basuh la serba sikit seluar aku tue....
sob3~sedih...dalam kepala dah fikir macam2 taw....
after lab nak g Bukit Jambul jugak Tesco...
macam mana nak g sana kotor2 cam gni...
aiiiiisaaaayyyyman.....
balik lab...terus p basuh...sambil dalam hati doa...
jangan la ada lalat sesat ikut aku....
kalau tak jatuh la imej aku...
da siap basuh....
kena perli sakan pulak dengan si wan hisyam tue...
dia cakap aku busuk...cisss2~
jaga ko...
dah tak nak bagi gula2 subsidi lagi....
konklusinya???
aku malang....
huhhhhhh~
dah la...
malas nak cerita panjang2 pasal ke"malang"an aku semalam...
malang memang tak berbau tapi bila dah malang memang akan berbau kan3??
(T__________T)

***korang nampak kan gambar2 kat atas tue???buley bayangkan perasaan aku jatuh dalam sungai tue??? *nangis laju2*


hari ini pulak....
pagi2 dah kuar bilik...
menapak pergi skul...
cuti2 bas tak ada...
sambil berjalan sambil bergosip ngan si wawa...
bercerita itu n ini...
ahakkksss...dah sampai skul...
pulun buat lab....
sangat penat...
macam robot aje....
aishhh...aku penat ngan FYP...
minggu depan last masuk lab...
owh masa cepat la berlalu....
aku nak bersenang lenang pulak...
aku tak suka ko FYP (T____T)
kau dah merampas masa remaja aku pada hari ini...
orang lain bercuti...berjalan2...
kau pulak...
saje je nak bagi aku bertapa lama2 dalam lab tue...
huhhhhhh~

9 comments:

wanie said...

kah3! hahahaha...ak xleh ah ingt balik ko trjtuh tu! :P adoiii...yaya bdk comot :P

sipisenan said...

hadui.. aer sungai itam pekat.. aku ley bayangkn betape tingginyer consentration kekotoran dalm aer sungaii tu..huhu. nseb baek kaki jer yg msuk sungai, x ngn badan2 skali..ish2

nurain rodze said...

lahh .
sungai dah tercemar .
cintai lah sungai kita !

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

wanie: ko memang..suka gelak aku..huhh~

sipisenan: a'ahhh..memang...
punya la banyak sampah sampai nak filter pun lambat...pastu plak selalu bermasalah dengan bacaan..isk3

nurain:ye!!! cintai sungai kita...tak ada dia..susah la kita,kn3?

zulhilmi bdk blur said...

terpaksa la pindah umah camni..
haha

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

zulhilmi: kenapa nak kena pindah umah?umah awak kat sungai bayan baru ke pe?
huhu..

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

Selamatkan bumi hijau kita!!!

Azrai Ahmad Zamri said...

salam ziarah..
ay0yoo, cian kat yaya..
tp kan, kenapa tak jadikan seluar yaya tu jew bahan ujikaji?
da k0tor2 cam tu, mesti hasilny lebey memuaskan.. ;)
kui3!(juz kidding k)

pRouD2byAyA♥♥♥ said...

zikr the jalanan sepr perantau (pjg betul name dia): ye..selamat kn bumi kita..go 4 green yea:)

azrai:seluar yaya xsalah..lgpun xkn nk gadaikan seluar yg tak berdoasa semata2 tuk FYP..lalala